Tesla'yı Solladı! 1500 Km Menzilli Elektrikli Araç Şoku!
Otomobil

Tesla'yı Solladı! 1500 Km Menzilli Elektrikli Araç Şoku!


03 August 20255 dk okuma151 görüntülenmeSon güncelleme: 12 August 2025

Çinli otomobil üreticileri, tüketicilerin artan uzun menzilli elektrikli araç (EREV) taleplerine cevap vermek için yarışıyor. SAIC Motor'un elektrikli araç birimi IM Motors, Hengxing adını verdiği yeni uzun menzilli sistemiyle çıtayı yükseltti. Bu sistem, EREV geliştiren yerli otomobil üreticileri arasında dikkat çekiyor.

1500 Kilometre Menzil İddiası

IM Motors'un Hengxing sistemi, 450 kilometreye kadar CLTC menzili sunan 66 kWh kapasiteli bir batarya paketine sahip. Ayrıca, 800 volt yüksek voltajlı hızlı şarjı destekliyor. Şirket, tam doluluk ve şarj ile 1500 kilometreye kadar menzil sağlayabileceğini iddia ediyor. Bu, aynı pil kapasitesiyle Tesla Model Y'ye göre üç kat daha fazla menzil anlamına geliyor.

Karşılaştırma yapmak gerekirse, Çin'de satılan giriş seviyesi Model Y, 62,5 kWh kapasiteli bir batarya paketi ve 593 kilometrelik CLTC menzili sunuyor. Nio'nun alt markası Onvo'nun ilk modeli L60 ise standart olarak 60 kWh'lik bir batarya paketiyle 555 kilometrelik bir CLTC menzili sağlıyor.

EREV Teknolojisi Nedir?

EREV'ler genellikle tamamen elektrikli bir platform üzerine inşa ediliyor. Güç, bataryadan sağlanırken, ek motor batarya gücü düşük olduğunda bataryayı şarj etmek için bir jeneratör görevi görüyor. IM Motors, Model Y veya Onvo L60'a motor takarak müşterilerine bataryalı elektrikli araçların (BEV) menzil kaygısı olmadan sürüş deneyimini yaşatmayı hedefliyor.

Elektrikli araç üreticisi, EREV modellerini dahili süper şarj cihazlarıyla donatarak yeni bir enerjili araç (NEV) kategorisine öncülük ettiğini belirtiyor.

Hızlı Şarj Özelliği

Hengxing sisteminin 4C şarj hızını destekleyen bataryası, 268 kW'a kadar tepe şarj gücüyle sadece 15 dakikalık şarjla 310 km menzil sağlıyor. Bu özellik, büyük bataryalı hibrit araçların Çin'de giderek daha popüler hale gelmesiyle önem kazanıyor.

Çin Otomotiv Akü İnovasyon İttifakı'nın (CABIA) verilerine göre, Haziran ayında PHEV modelleri için pil paketlerinin ortalama kapasitesi 29,1 kWh olarak gerçekleşti. Bu, üst üste üçüncü ay 29 kWh'yi aştığı anlamına geliyor. 2020 yılının başlarında ise PHEV modellerinin pil paketlerinin ortalama kapasitesi 20 kWh civarındaydı.

Nio, şu ana kadar sadece BEV üretmeye kararlı olan neredeyse tek Çinli EV üreticisi konumunda. Xpeng ise Kasım 2024'te Kunpeng Süper Elektrik Sistemi adını verdiği uzatılmış menzilli sistemini tanıtmış ve sistemle donatılan araçların 430 kilometreye kadar batarya menziline ve toplamda 1400 kilometreye kadar menzile sahip olacağını iddia etmişti.

IM Motors'un 1500 km menzilli elektrikli araç sistemi, otomobil sektöründe büyük yankı uyandırdı. Bu gelişme, elektrikli araç teknolojilerindeki rekabeti artırırken, tüketicilere daha uzun menzilli ve pratik çözümler sunma potansiyeli taşıyor. Tesla ve diğer üreticilerin bu hamleye nasıl cevap vereceği merakla bekleniyor.