Eğitim


27 March 20255 dk okuma26 görüntülenmeSon güncelleme: 22 May 2025

**Devlet Üniversitelerinde İdari Personel Nakil Süreci Başladı** Devlet üniversitelerinde çalışan idari personelin karşılıklı nakil işlemleri resmen başladı. 2024-2025 dönemini kapsayan **7. Dönem Toplu Sözleşme** hükümleri doğrultusunda, aynı unvana sahip memurların bilgi işlem sistemleri üzerinden yer değiştirmesi kolaylaştırıldı. ### **Nakil Başvuru Süreci Nasıl İşleyecek?** Nakil talebinde bulunacak personelin, bağlı olduğu üniversitenin **Personel Daire Başkanlığı**'na yazılı dilekçe ile başvurması gerekiyor. Dilekçede **en fazla iki üniversite tercihi** belirtilecek. Ancak, İstanbul dışındaki illerde aynı şehirdeki farklı üniversitelere nakil yapılamayacak. ### **Son Başvuru Tarihi ve Online İşlemler** Tercihler **27 Mart 2025** tarihinden itibaren alınacak. Üniversiteler, başvuruları **11 Nisan 2025 mesai bitimine** kadar **YÖK’ün İnsan Gücü Planlama Sistemi (İGPS)** üzerinden (https://igps.yok.gov.tr) işleyecek. ### **İGPS Üzerinden Nakil İşlemleri** 1. Sistem yetkilisi tarafından **İGPS**’e giriş yapılacak. 2. **"Kadroların Unvan-Sayı Dağılımları"** bölümünden personel bilgileri sorgulanacak. 3. **"Kazanılmış Hak Aylığı Derecesi"** ve diğer gerekli bilgiler doldurulacak. 4. **"Tercih Yap"** butonu ile 1. ve 2. tercihler seçilip **"Kaydet"** ile işlem tamamlanacak. YÖK, üniversitelerin idari personelini süreç hakkında bilgilendirmesini ve işlemlerin eksiksiz yürütülmesini talep etti. Nakil yasağı bulunmayan kadrolardaki personel, bu fırsattan yararlanabilecek.