
Devlet üniversitelerinde görevli idari personelin karşılıklı nakil süreci başlıyor
Devlet Üniversitelerinde İdari Personel Nakil Süreci Başladı
Devlet üniversitelerinde çalışan idari personelin karşılıklı nakil işlemleri resmen başladı. 2024-2025 dönemini kapsayan 7. Dönem Toplu Sözleşme hükümleri doğrultusunda, aynı unvana sahip memurların bilgi işlem sistemleri üzerinden yer değiştirmesi kolaylaştırıldı.
### Nakil Başvuru Süreci Nasıl İşleyecek?
Nakil talebinde bulunacak personelin, bağlı olduğu üniversitenin Personel Daire Başkanlığı'na yazılı dilekçe ile başvurması gerekiyor. Dilekçede en fazla iki üniversite tercihi belirtilecek. Ancak, İstanbul dışındaki illerde aynı şehirdeki farklı üniversitelere nakil yapılamayacak.
### Son Başvuru Tarihi ve Online İşlemler
Tercihler 27 Mart 2025 tarihinden itibaren alınacak. Üniversiteler, başvuruları 11 Nisan 2025 mesai bitimine kadar YÖK’ün İnsan Gücü Planlama Sistemi (İGPS) üzerinden (https://igps.yok.gov.tr) işleyecek.
### İGPS Üzerinden Nakil İşlemleri
1. Sistem yetkilisi tarafından İGPS’e giriş yapılacak.
2. "Kadroların Unvan-Sayı Dağılımları" bölümünden personel bilgileri sorgulanacak.
3. "Kazanılmış Hak Aylığı Derecesi" ve diğer gerekli bilgiler doldurulacak.
4. "Tercih Yap" butonu ile 1. ve 2. tercihler seçilip "Kaydet" ile işlem tamamlanacak.
YÖK, üniversitelerin idari personelini süreç hakkında bilgilendirmesini ve işlemlerin eksiksiz yürütülmesini talep etti. Nakil yasağı bulunmayan kadrolardaki personel, bu fırsattan yararlanabilecek.